Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013

Απολογισμός Δράσης Τουριστικής Επιτροπής Δήμου Πάρου


Η Τουριστική Επιτροπή στόχευσε στην προσέγγιση σημαντικών αγορών ενδιαφέροντος μέσω συμμετοχών σε εκθέσεις τουρισμού, και παράλληλες πρωτότυπες και σύγχρονες ενέργειες-δράσεις για την ενδυνάμωση της παρουσίας μας σε αυτές, πάντα σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του Τουρισμού του νησιού.

Πρωταρχικό κριτήριο που ελήφθη υπόψη ήταν ο σχεδιασμός προγράμματος που να ανταποκρίνεται όσο το δυνατόν περισσότερο στις ανάγκες του επαγγελματία του Τουρισμού στην Πάρο, με
δεδομένο το περιοριστικό πλαίσιο λειτουργίας του Δήμου.

Οι αγορές στις οποίες η επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε να στοχεύσει ήταν οι εξής:
  • Σκανδιναβικές χώρες, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Λονδίνο, Βέλγιο, Ρωσία, Αυστρία, Ισραήλ, Τουρκία, αλλά και σε αγορές που έχουν ανταποκριθεί όπως η Ισπανία, η Κίνα, οι Η.Π.Α και η Αυστραλία».

Οι εκθέσεις:
  1. ITB (Bερολίνο), Γιώργος Μπαφίτης, Σπύρος Μπάλιος
  2. ΜΙΤΤ (Μόσχα) Μαρία Χανιώτη
  3. BIT (Μιλάνο) Άννα Πολυκανδριώτη
  4. ΙΤΜΤ (Τελ Αβίβ) Στέλλα Φυρογένη
  5. ΕΜΙΤΤ (Κων/πολη) Χριστίνα Φωκιανού
  6. REISELIV (Νορβηγία) Ευθύμιος Κυδωνιεύς
  7. WTM (Λονδίνο) Eυθύμιος Κυδωνιεύς και Γιώργος Καστανιάς
  8. PHILOXENIA (Θεσ/νίκη) Λουκία Μαλαματένιου
  9. BTEXPO Βρυξέλλες (11-12 Δεκεμβρίου) Στέλλα Φυρογένη 

Εντυποδιανομή σε εκθέσεις:
  1. Salon se Vacances (Βρυξέλλες)
  2. ΜΑΤΚΑ (Φινλανδία)
  3. FERIE FOR ALLE (Δανία)
  4. REISELIV (Νορβηγία)

Καταχωρήσεις σε έντυπα:
  • Kalimera Hellas: έκδοση Νορβηγίας, Kalimera Grekland: έκδοση Σουηδίας, Kalimera Graekenland: έκδοση Δανίας και Kalimera Kreikka: έκδοση Φινλανδίας

Φιλοξενίες ομάδων δημοσιογράφων:
  1. 10- 12 Απριλίου, φιλοξενήθηκαν 27 πωλητές ταξιδιών και δημοσιογράφοι από την Πολωνία, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και το πρακτορείο «Αnemomylos travel» του κ. Α. Καρποδίνη. Το ταξίδι οργανώθηκε από τον Tour Operator, Hellas Travel, που έχει ξεκινήσει πακέτα για τις Κυκλάδες.
  2. 25-26 Μαΐου, φιλοξενήθηκαν οι Γερμανοί Δημοσιογράφοι Sascha Rettig και Aliki Nassoufisαπό το ξενοδοχείο «Καλυψώ».
  3. 2-3 Ιουνίου, φιλοξενήθηκαν δημοσιογράφοι από μία δέσμη αξιόλογων ΜΜΕ της Βορείου–Κεντρικής Ιταλίας, σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρία «Volotea».
  4. 3-5 Ιουνίου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, φιλοξενηθήκαν 10 δημοσιογράφοι από Μεγ. Βρετανία, Πολωνία, Ιταλία, Ολλανδία, με σκοπό την καταγραφή της εμπειρίας τους στις παραλίες που διαθέτουν εγκαταστάσεις για kite surf και wind surf.
  5. 3-6 Ιουνίου, φιλοξενήθηκε η ταξιδιωτική συντάκτρια κ Aline Dobbie, μαζί με φωτογράφο. Η κDobbie διακρίνεται για τις συνεργασίες με πληθώρα ταξιδιωτικών websites και blogs.
  6. 31 Μαΐου, φιλοξενήθηκαν εκπρόσωποι της διαδικτυακής πλατφόρμας «TRIVAGO», με σκοπό την διεξαγωγή Workshop-Παρουσίασης, μέσα από το οποίο παρουσιάστηκαν στους συμμετέχοντες, τρόποι χρήσης και αξιοποίησης της δωρεάν υπηρεσία της «Trivago Hotelier» για την προώθηση των επιχειρήσεων τους σε 30 διαφορετικές αγορές.
  7. 10-13 Ιουνίου, σε συνεννόηση με το Γραφείο ΕΟΤ Γαλλίας, επίσκεψη-φιλοξενία, της καθιερωμένης Γαλλικής διαδικτυακής τηλεοπτικής (web tv) εκπομπής «SPALUXE», που εξειδικεύεται στον τομέα των individuals travelers, του τουρισμού πολυτελείας και του spa. Τοweb TV δίκτυο θεωρείται από τα πλέον κορυφαία ταξιδιωτικά της Γαλλίας. Φιλοξενήθηκαν από το ξενοδοχείο «ΥRIA».
  8. 3-7 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ «Άρτος της Πάρου, ο Επιούσιος», φιλοξενήσαμε τους ανταποκριτές Ξένου Τύπου, Angelique Kourounis και Τhomas Jacobi, για κάλυψη των εκδηλώσεων. Από τη φιλοξενία προέκυψαν σημαντικά δημοσιεύματα, καθώς επίσης, και εκτενές αφιέρωμα στο μεγαλύτερο τηλεοπτικό σταθμό της Γαλλίας, «FRANCE 2». Φιλοξενήθηκαν από το ξενοδοχείο «Πέτρες» και το «Swiss home».
  9. 10-12 Ιουλίου, επίσκεψη του Γερμανικού τηλεοπτικού συνεργείου «Prosieben», αποτελούμενο από 9μελές συνεργείο για τη διεξαγωγή γυρισμάτων.
  10. 23-25 Iουλίου, πραγματοποιήθηκαν λήψεις από το συνεργείο του παραγωγού Peter Beveridge, για μια σειρά 13 επεισοδίων που αφορούν την ανάδειξη των καλύτερων Ελληνικών προορισμών και ονομάζεται «THIS IS GREECE!». Την πλήρη φιλοξενία των συντελεστών ανέλαβε ο Δήμος Πάρου. Τα εισιτήρια επιστροφής χορήγησε ο σύλλογος ενοικ. δωματίων Νάουσας. Η σειρά θα παρουσιαστεί μέσα από 286 σταθμούς του δικτύου PBSελεύθερης μετάδοσης και θα διασφαλιστεί η προβολή του προορισμού σε δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατών στις ΗΠΑ. Επίσης, μέσα από το τηλεοπτικό δίκτυο SBS της Αυστραλίας, η Πάρος, θα προσεγγίσει 7,5 εκ. περίπου Αυστραλούς, με ενδιαφέρον για ταξίδια και μέσα από το κορυφαίο τηλεοπτικό ταξιδιωτικό δίκτυο στον κόσμο «Travel Channel», η εκπομπή θα αναδείξει τον τόπο στη Μ. Βρετανία και 19 ακόμα ευρωπαϊκές αγορές. Η παραγωγή υποστηρίζεται από τα Υπουργεία Εσωτερικών, Τουρισμού, Πολιτισμού και τον ΕΟΤ.
  11. 13- 16 Αυγούστου, φιλοξενήθηκε τηλεοπτικό συνεργείο του «STAR CHANNEL» σε συνεργασία με τον σύλλογο Ενοικ. Δωματίων «Γλαύκος» και την Ένωση Ξενοδόχων, οι οποίοι κάλυψαν τις εκδηλώσεις του 15Αυγούστου και τις δραστηριότητες, όσο αφορά το θαλάσσιο τουρισμό. Προέκυψαν 6 ρεπορτάζ που προβλήθηκαν από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων. 

Προωθητικές ενέργειες:
  1. Παρουσίαση του προορισμού σε τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους και κοινό στο εκθεσιακό κέντρο στο Βερολίνο, κατά την διάρκεια έκθεσης που διοργανώθηκε από την Περιφέρεια, σε συνεργασία με την MTC GROUP
  2. Παρουσίαση του προορισμού σε πράκτορες και εισαγωγείς προϊόντων στην Ελληνική Πρεσβεία της Βιέννης, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων, σε χώρο του γραφείου ΕΟΤ Αυστρίας.
  3. Συμμετοχή σε εκδήλωση παρουσίασης του προορισμού σε τουριστικούς πράκτορες στις Βρυξέλλες, σε συνεργασία με το γραφείο «Respond on demand» (13 Δεκεμβρίου)
  4. Συμμετοχή της Πάρου ως υποστηρικτής των διεθνών ιστιοπλοϊκών αγώνων που έγιναν στην Ιταλία (kite) από 24-28 Ιουλίου και στη Γαλλία (wind surf) με διανομή προωθητικού υλικού. Στόχος η ανάδειξη της Πάρου ως ιδανικού προορισμού για θαλάσσια σπορ. Το λογότυπο της Πάρου «ΙMAGINE PAROS», υπήρχε σε πάρα πολλά σημεία με σημαίες, αφίσες κλπ. καθώς και την επίσημη ιστοσελίδα της FRT

Προωθητικές ενέργειες στην Ελλάδα:
  1. Σε γνωστό κατάστημα στην Αράχοβα, το χειμώνα, προβλήθηκε η Πάρος, μέσα από τα τοπικά προϊόντα της. αλλά και τη διανομή εντύπου υλικού με το σλόγκαν «Η Πάρος Πάει Αράχοβα». Στην ενέργεια συνέβαλαν και οι Τάσσος Δούσης, Εύη Αδάμ και ο κ. Σκαγιάς, που φωτογραφήθηκαν στο χώρο και οι φωτογραφίες κυκλοφόρησαν σε πολλά ΜΜΕ.
  2. Στα καταστήματα «ΗONDOS CENTER» που διήρκεσε ένα μήνα και η οποία υποστηρίχθηκε με διαφημιστικά spots από τον ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΙ», ενώ μηνύματα ακούγονταν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας εντός των καταστημάτων. Γωνιές με προϊόντα τις Πάρου στήθηκαν σε όλους τους ορόφους των δύο μεγαλύτερων καταστημάτων της αλυσίδας. Έντυπο υλικό του Δήμου μοιράστηκε σε όσους συμμετείχαν στο διαγωνισμό (πάνω από 90.000 άτομα). Κληρώθηκαν 6 δωρεάν διαμονές σε τις οποίες προσέφεραν καταλύματα του νησιού.
  3. Από την 15 Ιουνίου έως της 15 Ιουλίου, έγινε η διαφήμιση του νησιού σε λεωφορεία της Αθήνας. Καλύφθηκαν οι «πλάτες» σε 6 λεωφορειακές γραμμές της πρωτεύουσας με έμφαση στις 6 μεγαλύτερες διαδρομές.
  4. Από το Πάσχα και έως τον Σεπτέμβριο, «έτρεξαν» ραδιοφωνικοί διαγωνισμοί σε συνεργασία με επαγγελματίες της Πάρου, προσφέροντας δωρεάν διαμονές με ταυτόχρονη, προβολή του προορισμού, από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, Sport-Fm, EPA, Energy, Dirty,Flash, Nitro και ΒΗΜΑ FM.
  5. Πολυσέλιδο αφιέρωμα στην Πάρο από το περιοδικό που διανεμήθηκε στα πλοία SEA JET, καθώς και στις εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει η παραπάνω εταιρεία.
  6. Πολυσέλιδο αφιέρωμα στο περιοδικό, «TRAVELSTYLE».
  7. Δόθηκαν συνεντεύξεις σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς από τον Δήμαρχο, την πρόεδρο και από μέλη της Επιτροπής Τουρ. Προβολής, καθώς και εφημερίδες. Επίσης, εξασφαλίστηκε η επίσκεψη 6μελούς τηλεοπτικού συνεργείου της εκπομπής Αυστραλιανής Παραγωγής Classical destinations, «Τhis is Greece», οι οποίοι επισκέφτηκαν το νησί μας τον Ιούλιο. Ακόμα, εξασφαλίστηκε η συμμετοχή σε press trip 10 δημοσιογράφων με θέμα τα θαλάσσια σπορ wind & kite surf το οποίο διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Επίσης, τον Οκτώβριο, ταξίδι γνωριμίας με τον προορισμό 40 Ρώσων πωλητών ταξιδιών του Τουριστικού Γραφείου «Labirint», σε συνεργασία με το «LE GRAND GROUP OF COMPANIES» και την εταιρεία marketing «GA PARTNERS GROUP». Την αποστολή συνόδευσαν ο ειδικός σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης κ. Χ. Πετρέας και η υπεύθυνη προώθησης θρησκευτικού τουρισμού για την Ελλάδα, κα Olga Potapova, απεσταλμένη της Ιεράς Συνόδου του Καζάν.

Τέλος, φιλοξενήθηκε στο νησί μας στις 22-24 Οκτωβρίου, 8μελές τηλεοπτικό συνεργείο, μετά από συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία στον Κινεζικό Τουρισμό, για την οργάνωση δημοσιογραφικού ταξιδιού. Την διοργάνωση του ταξιδιού ανέλαβε η Τουριστική επιτροπή του Δήμου Πάρου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια. Τα μέσα που εκπροσωπούν είναι το περιοδικό «World Traveler» (ταξιδιωτικό μέσο πανκινεζικής μεγάλης κυκλοφορίας), και το «R Magazine» (γνωστό lifestyle περιοδικό). Τη διαμονή προσέφερε το ξενοδοχείο «Κanales» και τις μετακινήσεις το Τουρ. Γραφείο «Ανεμόμυλος Travel».