Στην
συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου ένα από τα θέματα
που συζητήθηκαν ήταν και το θέμα της σύστασης της Τουριστικής Επιτροπής καθώς
και προγραμματισμός – προϋπολογισμός.
Το
σχόλιο μας για την σύσταση της Τουριστικής επιτροπής που σύμφωνα με τα λεγόμενα
του Δημάρχου θα αποτελεί ένα πιο ευέλικτο
όργανο το οποίο θα «παράξει γρήγορη πολιτική» αλλά όμως που θα είναι
απλά εκτελεστικό και τίποτε άλλο και «θα προλάβει τις αδυναμίες των
προηγούμενων ετών» κάναμε τα εξής ερωτήματα:
- Πως είναι δυνατόν να είναι πιο μικρό και πιο ευέλικτο όργανο όταν έχει 11 μέλη ακριβώς όσα ήταν και τα προηγούμενα χρόνια;
- Πως είναι δυνατόν να αλλάξει κάτι, όπως υπόσχεται ο κος Δήμαρχος, όταν τα μισά και παραπάνω από τα μέλη είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά της προηγούμενης περιόδου;
- Με τι κριτήρια επιλέχτηκαν τα μέλη;
- Εκπροσωπούνται όλοι οι φορείς του τουρισμού που έχουν την γνώση του αντικειμένου;
Η Παρουσίαση του προγραμματισμού δράσεων που αφορά το 2015 σε ένα τέτοιο κλίμα κόπωσης και υποβάθμισης ήταν αποκαρδιωτική. Εισήγηση στο φάκελο των παρατάξεων δεν υπήρχε οπότε και η ενημέρωση πριν την συνεδρίαση για το θέμα ήταν ανύπαρκτη. Σε σχετική ερώτησή μας ο κος Αντιδήμαρχος απάντησε ότι «δεν ήταν υποχρεωμένος να το κάνει»! Δείγμα ότι η σημερινή Δημοτική αρχή δεν έχει κανένα προγραμματισμό, δεν έχει καμία πολιτική, δεν έχει να προσθέσει τίποτα το διαφορετικό παρά μόνο μας αντιγράφει αν κρίνουμε από την παρουσίαση η οποία ήταν ένα αντίγραφο των παρουσιάσεων που πραγματοποιήθηκαν από εμάς τα προηγούμενα χρόνια.
Η πρακτική της πλειοψηφίας να προσπαθήσει να φιμώσει την εκπρόσωπο της παράταξής μας ,κατά την τοποθέτησή της, ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Η επιθετική συμπεριφορά του προέδρου και η απαξιωτική συμπεριφορά των μελών της πλειοψηφίας ήταν αφενός μεν δείγμα γραφής για την σοβαρότητα που αντιμετωπίζεται το ζήτημα του Τουρισμού και αφετέρου επιβεβαιώνει ότι κάθε άλλο παρά την συνεργασία μας ζητάει.
Η πλειοψηφία του Δημοτικού συμβουλίου προσπαθεί να πολώσει το κλίμα και επομένως σ΄ αυτήν θα ανήκει η ευθύνη για ότι ακολουθήσει.
Παρουσιάζουμε λοιπόν την Τοποθέτηση του συνδυασμού μας, που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε…
Κες
και Κοι Συνάδελφοι,
Είναι
γνωστό και κοινά αποδεκτό ότι ο Τουρισμός και ο Πολιτισμός, που κατά την άποψή
μας είναι ένα και το αυτό, αποτελούν για το νησί μας τον πυλώνα της οικονομίας
του σε συνδυασμό με τον πρωτογενή τομέα.
Δεν είναι τυχαίο
το ότι όλοι παραδέχονται ότι η Πάρος
διαθέτει όλες εκείνες τις «πρώτες ύλες» προκειμένου να ανταποκριθεί στη
σύγχρονη διεθνή τουριστική ζήτηση. Αυτό απέδειξε το εκτενές ντοκιμαντέρ του
Γαλλικού τηλεοπτικού δικτύου TV 5 το οποίο πέρυσι εκθείασε τις ομορφιές
του νησιού. Ότι ο διαδικτυακός
τόπος της Ιταλικής Vogue κατέταξε την Πάρο στις επικρατέστερες προτάσεις για
διακοπές. Το ότι CNΝ κατέταξε
το νησί μας ως τον ιδανικό προορισμό για θαλάσσια σπορ όπως το kite και το wind surf.
Τα παραπάνω αποτελούν ενδείξεις πως οι στοχευμένες δράσεις προβολής που υλοποιήθηκαν από την προηγούμενη δημοτική Αρχή ,φέρνουν αποτέλεσμα και πως ο τόπος διαθέτει τις δυνάμεις για να καθιερωθεί στο «χάρτη» των διεθνών προορισμών. Το νησί μας διακρίνεται διαχρονικά για την καθαριότητα, τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά και την ήπια ανάπτυξη του. Δεν πρέπει να μας διαφύγει ότι συγκριτική έρευνα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων θεωρεί την Πάρο, ναυαρχίδα σε ποσοστά ικανοποίησης έναντι άλλων Κυκλαδίτικων προορισμών.
Τα παραπάνω αποτελούν ενδείξεις πως οι στοχευμένες δράσεις προβολής που υλοποιήθηκαν από την προηγούμενη δημοτική Αρχή ,φέρνουν αποτέλεσμα και πως ο τόπος διαθέτει τις δυνάμεις για να καθιερωθεί στο «χάρτη» των διεθνών προορισμών. Το νησί μας διακρίνεται διαχρονικά για την καθαριότητα, τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά και την ήπια ανάπτυξη του. Δεν πρέπει να μας διαφύγει ότι συγκριτική έρευνα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων θεωρεί την Πάρο, ναυαρχίδα σε ποσοστά ικανοποίησης έναντι άλλων Κυκλαδίτικων προορισμών.
Έχοντας
λοιπόν σαν δεδομένα τα παραπάνω, τα 3 προηγούμενα χρόνια, μετά από πολύ
προσεκτικό σχεδιασμό και πάντα σε
συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς ,που εκπρόσωποι όλων τους
καθώς και όλων των
παρατάξεων ήταν μέλη της Τουριστικής
Επιτροπής, οπότε και γνώστες του προϊόντος και των αναγκών του και βεβαίως και την εταιρεία συμβούλων
τουριστικού μάρκετινγκ που για πρώτη
φορά στην ιστορία του Δήμου φροντίσαμε να προσλάβουμε, εστιάσαμε στα παρακάτω:
1ον στην Ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών
Τουρισμού που πιστεύουμε ότι είναι ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να επιτευχθεί
η επέκταση της Τουριστικής περιόδου. Βεβαίως πρέπει να λάβουμε υπ΄όψιν ότι
με δεδομένο ότι δεν υπάρχει διεθνές αεροδρόμιο πρέπει να υπάρξουν συνέργειες με
τα νησιά που αποτελούν πύλες εισόδου δηλ. την Μύκονο και την Σαντορίνη και να
εξαλειφτούν οι ξεπερασμένες πια απόψεις τύπου «είναι ανταγωνιστικά νησιά», «μπορούμε
και μόνοι μας να βγούμε στις αγορές» κτλ…
ΟΧΙ δεν
είμαστε έτοιμοι ακόμη να βγούμε μόνοι μας , ΔΕΝ έχουμε να φοβηθούμε κάτι όταν κάθε νησί έχει την δική του
ταυτότητα . .
Σε ένα κατεξοχήν αεροπορικό προορισμό
όπως η Ελλάδα , η διασφάλιση νέου
και ασφαλούς αεροδρομίου μπορεί να δώσει στο νησί μας νέα ώθηση , μέχρι
τότε όμως πρέπει να λειτουργήσουμε χωρίς
κομπλεξισμούς.
2ον Την γνωριμία του προορισμού μέσω των
φιλοξενιών Ελληνικών και ξένων δημοσιογραφικών αποστολών σε συνεργασία με
τους επαγγελματικούς φορείς που όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως έφερε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα με τα
εκατοντάδες δημοσιεύματα και τα αφιερώματα σε τηλεοπτικές εκπομπές εντός και
εκτός Ελλάδος που ακολούθησαν.
3ον Την ενίσχυση των προσπαθειών των
Επαγγελματιών του νησιού με τις προσκλήσεις τουριστικών πρακτόρων διοργανώνοντας ταξίδια εξοικείωσης (
fam trips) με σκοπό
να εντάξουν την Πάρο στα προγράμματά τους.
4ον Με
παρουσιάσεις του προορισμού σε Τουριστικούς Πράκτορες, σε χώρες ενδιαφέροντος
όπως η Τουρκία, ηΑυστρία, ηΓερμανία ,το Βέλγιο,
το Ισραήλ κ.α.
5ον Συμμετοχή σε Road show στην Γαλλία ,
κάτι πρωτοποριακό που για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε από Δήμο των Κυκλάδων. Ο Δήμος Πάρου μαζί με
επαγγελματίες, βρέθηκε σε 15 μεγάλες πόλεις της Γαλλίας, που ως γνωστόν είναι η
πρώτη αγορά ενδιαφέροντος για την Πάρο, με σκοπό την παρουσίαση του προορισμού
και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού
απευθείας σε τουριστικούς
πράκτορες.
6ον Με την συμμετοχή μας σε Διεθνείς Εκθέσεις, με το μικρότερο δυνατό
κόστος διότι θεωρούμε ότι πλέον δεν είναι ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος προβολής
του νησιού αλλά που όμως ένας προορισμός όπως η Πάρος δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να λείπει από αυτές όταν καθιερωμένα, στον Τουριστικό χάρτη νησιά,
όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη δεν λείπουν ποτέ.
Διατηρήσαμε
την παρουσία μας λοιπόν, σε παραδοσιακές Αγορές όπως Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία,
Μόσχα, Μεγ. Βρετανία, Νορβηγία αλλά και
σε νέες Αγορές που προσπαθήσαμε να ανοίξουμε με επιτυχία κατά Γενική ομολογία
όπως το Ισραήλ, το Βέλγιο, η Κίνα και η Τουρκία.
Πρέπει να τονίσουμε ότι η συμμετοχή μας στις
περισσότερες από τις παραπάνω Εκθέσεις ήταν προγραμματισμένη μήνες πριν, και ο
κάθε ένας από τους εκπροσώπους που
ανελάμβαναν την ευθύνη, προετοίμαζαν τα ραντεβού με δημοσιογράφους και Τουριστικούς πράκτορες όπως και την συμμετοχή τους σε events και
παρουσιάσεις εντός ή εκτός των Εκθέσεων με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας μας
έτσι ώστε να μην περιοριζόμαστε όπως παλιότερα, σε απλή εντυποδιανομή.
7ον
Δημιουργήθηκε με την καθοριστική βοήθεια των μελών της Τουριστικής επιτροπής
το Τουριστικό Πακέτο προβολής που για πρώτη φορά έγινε πράξη στις Κυκλάδες
και που αυτό, έγινε θέμα στις Εκθέσεις και βεβαίως παρουσιάστηκε στο
Πανεπιστήμιο του Πειραιά , τμήμα τουριστικού μάρκετινγκ, ως πρωτότυπος τρόπος
προβολής αφού αφορούσε μια πολύ δυνατή και οργανωμένη δουλειά με τις όποιες
αδυναμίες της , άλλωστε γνωρίζουμε ότι, ότι γίνεται για 1η φορά
είναι λογικό να χρήζει διορθώσεων ,αλλά που αποτελεί πολύ δυνατό εργαλείο προβολής για το Δήμο
Πάρου.
8ον
Ετοιμάστηκε η νέα ιστοσελίδα που αφορά το κομμάτι της τουριστικής προβολής,
η οποία κατά γενική ομολογία είναι πάρα πολύ καλή , δυναμική , και πλήρως
προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα. Η Μετάφρασή της σε τουλάχιστον 3 ξένες γλώσσες
το συντομότερο δυνατόν επιβάλλεται .
Επίσης,
η προβολή μέσω των social media είναι κάτι που ξεκίνησε από εμάς με
επιτυχία και ελπίζουμε να συνεχιστεί και να εντατικοποιηθεί γιατί είναι ένας
σύγχρονος τρόπου,ς , από τους πλέον ενδεδειγμένους, τουριστικής προβολής.
Ξεκινήσαμε
μια διαδικασία που επίσης, ελπίζουμε να
συνεχιστεί που αφορά το «χτίσιμο» της διαφορετικότητας της Πάρου
ως προορισμό και αυτό είναι το στοίχημα που πρέπει να
κερδίσουμε τα επόμενα χρόνια, χωρίς να αγνοούμε, το τι ο διεθνής ταξιδιώτης , θεωρεί
δεδομένο σε έναν προορισμό.
Λείπουν
υποδομές όπως: αυτές της υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, γιατί χωρίς αυτές όσο και
να προσπαθούμε δεν είναι δυνατό να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα παρότι το παλέψαμε ,
λείπουν μαρίνες- αλιευτικά καταφύγια, για τα οποία όμως δουλέψαμε για να ετοιμαστούν οι απαραίτητες μελέτες που
απαιτούνται και να τις αφήσουμε παρακαταθήκη στην νέα δημοτική αρχή με την
ελπίδα να τις προχωρήσει κάνοντας τα επόμενα βήματα που απαιτούνται.
Χρειάζεται
η δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων όπου είναι δυνατόν, η βελτίωση της
εικόνας των Αρχαιολογικών χώρων και βεβαίως, η καλύτερη προσβασιμότητα σε
αυτούς.
Θεωρούμε ότι
οι καλές πρακτικές πρέπει να έχουν μια συνέχεια και να ενισχυθούν. Το branding του
προορισμού πρέπει να αποτελέσει στόχο, η
μελέτη ήδη έχει ξεκινήσει και πρέπει να
συνεχιστεί , η δημιουργία πακέτων θεματικού τουρισμού, το άνοιγμα νέων αγορών όπως αυτή της Κίνας
και την Ινδίας, να δουλέψουμε
συστηματικά το θέμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου το οποίο πρέπει να
αποτελεί στοίχημα .
Δεν μπορούμε να μιλάμε για
τουρισμό αν δεν τον συνδυάσουμε με τον Πολιτισμό αφού αυτό για την Πάρο
αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα. Πρέπει
να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα. Πολιτισμός, είναι τα
πάντα, ακόμη και η κυκλοφοριακή αγωγή,
ακόμη και το θέμα των αδέσποτων σκυλιών, η αισθητική των καταστημάτων
και γενικότερα των κτιρίων. Πολιτισμός δεν είναι μόνο οι αρχαιολογικοί χώροι,
οι πολιτιστικές εκδηλώσεις κτλ . Είναι η φιλοξενία , είναι η καθαριότητα και όλα αυτά έχουν να κάνουν με τον Τουρισμό. Όταν
λοιπόν μιλάμε για στρατηγική που έχει να κάνει με τον Τουρισμό μιλάμε και για
όλα τα παραπάνω.
Πιστεύουμε,
ότι νέα δημοτική αρχή, έχοντας ως
δεδομένο ότι υπάρχουν καλές προθέσεις, πρέπει να αγκαλιάσει και να υιοθετήσει τις
καλές πρακτικές που ακολουθήσαμε γι’ αυτό και
η τοποθέτησή μας έχει την μορφή απολογισμού θέλοντας, με αυτόν τον
τρόπο, να εισηγηθούμε την συνέχισή τους και βεβαίως τον εμπλουτισμό τους με
νέες. Ο Τουρισμός είναι ένα κοινό πεδίο συνεργασίας, μας ενώνει, απαιτεί συναίνεση έτσι ώστε το όχημά μας προς
τα έξω, να είναι αποτέλεσμα κοινών
πρακτικών χωρίς την λογική του μηδενισμού και των αντιπαραθέσεων και μόνο όταν
υπάρχει διάθεση συνεργασίας μπορεί να λειτουργήσει προς την θετική κατεύθυνση
με βάση το κοινό συμφέρον του τόπου μας.
"Ενιαία Κίνηση Πολιτών Ενότητα για το Μέλλον"